30 Nisan 2017 Pazar

ADK İÇİN ARDUINO MERHABA DÜNYA UYGULAMASI

Android'te uygulama yazmaya başlamak için ADT içerisinden Eclipse  IDE'yi açıyoruz. Açtıktan sonra da File>New>Android Application Project'i seçelim.
Yeni açılan pencerede uygulamamızın adını girelim.
Uygulamamıza isim verdikten sonra bu pencerede Next diyelim.
Uygulamamzın ikonunu değiştirmek istiyorsak açılan pencereden değiştirebiliriz fakat değiştirmek istemiyorsakNext diyip ilerleyebiliriz.
Daha sonra Blank Activity seçerek boş bir aktivite sınıfı oluşturuyoruz. Yine Next dedikten sonra karşımıza bir ekran gelecek.
Diğer adımları başarılı bir şekilde geçiysek Finish diyerek uygulamamızı en nihayetinde oluşturmuş olacağız.
Bunları yaptıktan sonra Merhaba Dünya uygulamamız oluşacaktır.

DİKKAT !!! 

Android 4.x'te ADT projenize appcompat_v7 adında bir kütüphane ekleyecektir. Uygulamayı ilk oluşturduğunuzda hatalı gibi oluşacaktır. Bunu aşmak için en kolay yol menüden Project>Build All yolunu takip etmektir. Veya sadece appcompat_v7  derleyerek bu hatadan kurtulabiliriz.


Package Exlorer kısmında da görebileceğiniz gibi yeni bir Android uygulaması oluşturduk . Bir çok klasör ve dosya gözümüze çarpmış olmalı .
Bakmamız gereken ilk şey src klasörüdür. Src klasörü Java kaynak kodunu içeren yerdir. Zaten Eclipse sizin için bir proje oluşturduğu için  MainActivity.java  dosyasını bu klasörün içinde bulabilirsiniz.


NOT :
Android uygulamaları çoğunlukla Java dili kullanarak yazıldığından geliştiriciler uygulama geliştirme platformu olarak Java dünyasında epey popüler bir IDE olan Eclipse platformunu tercih etmektedir.  Üzerine eklenen modüllerle Java dünyasında nerdeyse her türlü uygulama geliştirme çatısına (framework) destek veren Eclipse , Google'ın Android eklentisi ile Android uygulamaları geliştirmeye uygun hale getirilebilir. Eclipse, bir Android projesi oluşturduğunuzda size gerekli bütün dosya ve klasörleri otomatik olarak oluşturmaktadır.


Src klasörünün yanı sıra ,  gen adında bir klasör daha vardır. Burada bir R.java dosyası yer almaktadır. Biz uygulamamıza yeni kaynaklar ekledikçe bu dosya kendiliğinden otomatik olarak güncellenecektir. R sınıfını uygulamayı yazarken kullanırız.  gen ismi de , oluşturulan (generated) kelimesinin kısaltmasıdır.

R.java , gen klasörü içerisinde yer alan bu dosya yukarıda da belirttiğimiz gibi sistem tarafından oluşturulan bir dosyadır. Dosya içerisinde, res klasörünün içerisinde oluşturduğumuz kaynakların referansları yer alır Src klasörü içerisinde yazdığımız kodlar bu kaynakları kullanabilmemiz için bu referansların üretilmesi şarttır. Bu sebeple bu referanslar res klasörü içerisinde yer alan her kaynak için otomatik olarak üretilir. Bu dosyaya dışarıdan müdahale edilmemesi önerilir.
Assets klasöründe , Android tarafından tanınmayan verilerin tutulduğu dosyalar yer alır. Android platformu bu tür kaynakları tanımadığından R.java dosyası içerisinde herhangi bir referans üretilemez.
Burada yer alan dosyalar uygulama paketi içerinde yer alırlar. Örneğin ; bir sqLite dosyasını uygulamada kullanmak istiyorsanız, bu dosyayı  assets içerisine koymalısınız. Bu tür verilere , kodunuz içerisinde  AssetsManeger sınıfını ve getAssets () metodunu kullanarak ulaşabilirsiniz.
Bin klasörü , uygulamanızın derlenmiş halini içerisinde bulundurur. Sizin bu klasöre müdahale etmenize gerek yoktur. Buradaki .apk  uzantılı dosyayı alıp herhangi bir Android cihaza attığınızda , uygulamanız o cihaza yüklenir.
Libs klasörü, adından da anlaşılacağı gibi kütüphanelerin (libraries) koyulduğu klasördür. Android SDK içerisinde yer almayan ve projenizde kullanmak istediğiniz  java kütüphanelerini bu klasör içerisine koymanız gerekmektedir.
.jar uzantılı bu kütüphaneleri libs klasörü içerisine kopyaladıktan sonra dosyaya SAĞ tıklayıp Add to Build Path seçeneğini seçmelisiniz. Aksi taktirde kütüphaneniz proje tarafından tanınmaz.
Res klasörü , kaynak yani resource  kelimesinin kısaltmasıdır. Projeniz için gerekli kaynaklar burada yer almalıdır. Buradaki kaynaklar, platform tarafından tanınan kaynaklardır ve bu kaynaklar için  R.java dosyası içerisinde referanslar üretilir. Bu sayede kodlarınız arasından bu kaynaklara rahat bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Drawable klasörleri , uygulamanızda kullanacağınız resimleri koymanız içindir. Uygulamalarınızın kullanılacağı cihazların çözünürlükleri farklı olacağından farklı boyutlarda resimler koymanız gerekmektedir. Bu sebeple drawable klasörü bir tane değildir. Farklı çözünürlüklere uygun klasörler mevcuttur.
Layout klasörleri, bu klasör içerisinde ise , oluşturacağınız ekranlar için tasarım yapabileceğiniz  XML dosyaları yer almaktadır.
Values klasörleri , uygulama içerisinde kullanmak istediğiniz sabit değişkenleri , bu klasör içerisinde tutabilirsiniz. Örneğin , bir string'i bu klasör içerisinde yer alan string.xml dosyası içerisinde tanımlarsanız istediğiniz zaman kullanabilirsiniz. Fakat kod içerisinden buradaki değişkenlerin değerini değiştiremezsiniz.
AndroidManifest.xml dosyası , bu dosyayı uygulamanızın bir taslağı olarak düşünebilirsiniz. Uygulamanızda kullanacağınız bütün ekranların burada tanımlanması gerekmektedir. Ayrıca uygulamanızın  bütün özellikleri burada tanımlanmalıdır. Uygulamanızın kullanılacağı cihazlardan isteyeceği izinler de burada tanımlanmalıdır.
Uygulamanızın içerisinde bütün activity'leri , içerik sağlayıcıları ,BroadcastReceivers'ları ve servisleri tanımlanır.
Basit bir uygulama için bu kadar bilgi yeterli . Artık uygulamamızı cihazda görelim . Android cihazınızı bilgisayarınıza bağlayın. Ardından menüden Run dedikten sonra ilk olarak karşımıza bir menü açılacaktır. Oradan Android Application seçeneğini işaretleyerek çalıştırın .
Eğer her şey düzgün çalışıyorsa , cihazınızda başlayan uygulamayı göreceksiniz. Eğer  sistem cihazınızı tanımadıysa  eksik sürücülerden olabilir. O zaman ise Eclipse uygulamanızı bir Android Sanal Makinesinde (AVD) başlatacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.