ACTİVİTY
(AKTİVİTE ):
Activity tarafından oluşturulan
nesneler uygulama içinde kullanılan ekranları temsil eder. Örneğin bir e-posta
uygulaması düşünün . E-postaların listelerini göstermek için bir Activity ’e
sahiptir. Başka bir Activity ise e-postayı okumak için , diğer bir Activity ise
e-posta yazmak için var olmalıdır. Yani her ekran için ayrı ayrı Activity ‘ler
olması gerekir.
Activity’ler iyi bir kullanıcı
deneyimi oluşturmak için birlikte çalışmasına rağmen , her birini diğerinden
bağımsız şekilde başlatabilirsiniz. Örneğin
bir kamera uygulaması fotoğrafı paylaşmak için bir e-posta uygulamasını başlatabilir.
SERVİCİES(SERVİSLER)
:
Bir servis uzun çalışan işlemleri
gerçekleştirmek için veya uzak işlemleri çalıştırmak için arkaplanda çalışan
bir bileşendir. Servisler kullanıcıya bir arayüz sağlamaz. Örneğin kullanıcı
farklı bir uygulamada iken bir servis
arkaplanda bir müzik çalabilir veya kullanıcıyı bloke etmeden ağ üzerinden
veri alabilir.
Bir Activity bir servisi
başlatabilir veya onunla etkileşime geçebilir.
CONTENT
PROVİDERS (İÇERİK SAĞLAYICILAR) :
Bir içerik sağlayıcısı bir
uygulamanın ortak veri kümesini yönetir. Bu sayede bir SQLite veritabanı
oluşturabilirsiniz ya da web üzerinde kalıcı olarak veri depolayıp
sonradan erişebilirsiniz. İçerik
sağlayıcılar aracılığıyla , diğer uygulamalar ile , (içerik sağlayıcı izin
veriyorsa ) verileri değiştirebilir ve sorgu yapabilirsiniz.
Örneğin , Android işletim sistemi
içerik sağlayıcı olarak bize kullanıcının kişiler listesini vermektedir. Uygun
izinlere sahip bir uygulama içerik sağlayıcı (örneğin Contacts.Data) kullanarak
cihazın rehberine ulaşılabilir. Rehberden okuma ve yazma işlemini
gerçekleştirebilir. Örnek vermek gerekirse WhatsApp gibi mesajlaşma
uygulamaları içerik sağlayıcı kullanarak rehbere ulaşır.
İçerik sağlayıcılar , bir
uygulamaya özel verileri yazmak ve okumak içinde kullanılabilir. Not defteri ,
notları kaydetmek için bir içerik sağlayıcısını kullanır.
BROADCAST
RECEIVER :
İşletim sistemi tarafından
uygulamalara gönderilen sinyalleri dinlemek ve takip etmekte görevlidir. Bu
sinyaller işletim sistemiyle birlikte gelen sistem uygulamaları tarafından
oluşturulabileceği gibi Android Market üzerinden indirilen uygulamalar
tarafından da gönderilebilir. Bu şekilde uygulamamız telefona gelen çağrılardan
,kısa mesajlardan ve diğer olaylardan haberdar olacaktır.
INTENT:
Intent nesnesi , uygulamadaki diğer sınıfların çalıştırılmasına olanak veren bir nesnedir. Bu nesne sayesinde başka bir sınıf aracılığı ile yeni bir görünüm , yani yeni bir sayfaya geçiş yapabiliyorsunuz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.