29 Nisan 2017 Cumartesi

UYGULAMA BİLEŞENLERİ



ACTİVİTY (AKTİVİTE ):

Activity tarafından oluşturulan nesneler uygulama içinde kullanılan ekranları temsil eder. Örneğin bir e-posta uygulaması düşünün . E-postaların listelerini göstermek için bir Activity ’e sahiptir. Başka bir Activity ise e-postayı okumak için , diğer bir Activity ise e-posta yazmak için var olmalıdır. Yani her ekran için ayrı ayrı Activity ‘ler olması gerekir.

Activity’ler iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için birlikte çalışmasına rağmen , her birini diğerinden bağımsız şekilde başlatabilirsiniz.  Örneğin bir kamera uygulaması fotoğrafı paylaşmak için bir e-posta  uygulamasını başlatabilir.

SERVİCİES(SERVİSLER) :  

Bir servis uzun çalışan işlemleri gerçekleştirmek için veya uzak işlemleri çalıştırmak için arkaplanda çalışan bir bileşendir. Servisler kullanıcıya bir arayüz sağlamaz. Örneğin kullanıcı farklı bir uygulamada iken  bir servis arkaplanda bir müzik çalabilir veya kullanıcıyı bloke etmeden ağ üzerinden veri  alabilir. 

Bir Activity bir servisi başlatabilir veya onunla etkileşime geçebilir.

CONTENT PROVİDERS (İÇERİK SAĞLAYICILAR) :

Bir içerik sağlayıcısı bir uygulamanın ortak veri kümesini yönetir. Bu sayede bir SQLite  veritabanı  oluşturabilirsiniz ya da web üzerinde kalıcı olarak veri depolayıp sonradan erişebilirsiniz.  İçerik sağlayıcılar aracılığıyla , diğer uygulamalar ile , (içerik sağlayıcı izin veriyorsa ) verileri değiştirebilir ve sorgu yapabilirsiniz.
Örneğin , Android işletim sistemi içerik sağlayıcı olarak bize kullanıcının kişiler listesini vermektedir. Uygun izinlere sahip bir uygulama içerik sağlayıcı (örneğin Contacts.Data) kullanarak cihazın rehberine ulaşılabilir. Rehberden okuma ve yazma işlemini gerçekleştirebilir. Örnek vermek gerekirse WhatsApp gibi mesajlaşma uygulamaları içerik sağlayıcı kullanarak rehbere ulaşır.
İçerik sağlayıcılar , bir uygulamaya özel verileri yazmak ve okumak içinde kullanılabilir. Not defteri , notları kaydetmek için bir içerik sağlayıcısını kullanır.
BROADCAST RECEIVER :
İşletim sistemi tarafından uygulamalara gönderilen sinyalleri dinlemek ve takip etmekte görevlidir. Bu sinyaller işletim sistemiyle birlikte gelen sistem uygulamaları tarafından oluşturulabileceği gibi Android Market üzerinden indirilen uygulamalar tarafından da gönderilebilir. Bu şekilde uygulamamız telefona gelen çağrılardan ,kısa mesajlardan ve diğer olaylardan haberdar olacaktır.
INTENT:
Intent nesnesi , uygulamadaki diğer sınıfların çalıştırılmasına olanak veren bir nesnedir. Bu nesne sayesinde başka bir sınıf aracılığı ile yeni bir görünüm , yani yeni bir sayfaya geçiş yapabiliyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.